NEUS MONZÓ LACUEVA

Sóc ecologista perquè estava cansada de pagar molts diners en propà i tanmateix seguir passant fred a casa.

Fa més de 20 anys que amb el meu marit vàrem decidir construir una casa bioclimàtica convençuts que gaudiríem d’un triple benefici, estar més confortables amb menys despesa energètica, i per tant econòmica, i contribuir a aturar les emissions de CO2.

La nostra llar bioclimàtica es va adaptant al progrés de la construcció bioclimàtica i de les noves tecnologies encaminades a l’eficiència energètica. Als panells solars per l’ACS hi hem afegit plaques fotovoltaiques, d’un terra radiant escalfat amb caldera de gas hem passat a l’aerotèrmia. De contractar electricitat de generació convencional hem passat a l’electricitat 100% verda.

Fa cinc anys vàrem adquirir un vehicle 100% elèctric, que podem recarregar sense cost gràcies a les plaques fotovoltaiques. Hem estalviat diners, a més a més d’emissions.

També fem compostatge i el nostre “jardí” està d’acord amb les circumstàncies climatològiques, aprofitem la bellesa de les plantes silvestres i hi tenim un petit hort del que gaudim amb les nostres netes i el nostre net, tot pensant que treballem perquè ells heretin un planeta millor.reden un planeta mejor.

Activitat bioclimàtica fora de casa

Fruit de la decisió de construir una casa bioclimàtica i de comprovar quin era el nivell de la construcció bioclimàtica al nostre país, va ser la iniciativa de fundar l’any 2003, junt amb els arquitectes autors del projecte de casa nostra, l’Associació per al Desenvolupament de la Casa Bioclimàtica (ADCB).

En aquesta Associació he estat col·laborant en diversos projectes com el vídeo-declaració “Què és una Casa Bioclimàtica?”, l’organització dels Premis Endesa a l’Edificació més Sostenible durant els anys 2007 fins al 2013, participacions a les fires Construmat i Barcelona Meeting Point, i altres projectes de l’ADCB.

Com a divulgadora dels beneficis del bioclimatisme he participat en produccions audiovisuals de TVE i Antena 3.

Ara publico articles a la Plataforma ZEO i col·laboro a les trobades ZEO que es fan periòdicament.