Els sistemes de compra col·lectiva de plaques solars garanteixen una rebaixa mínima en el cost de la instal·lació d’autoconsum solar fotovoltaic. La idea d’aquest sistema de compra és, que com més persones s’apuntin, més barata sortirà la comanda i menys pagaràs tu. La majoria de sistemes de compra col·lectiva, també et proporcionen tota classe d’ajudes burocràtiques i administratives i et gestionen tota la instal·lació: et faciliten la transició a la producció de la teva pròpia energia. Per tant, passar-te a l’autoconsum amb la compra col·lectiva és més barat i més còmode.

Si ja t’has convençut a utilitzar el sistema de compra col·lectiva per a passar-te a l’autoconsum, et preguntaràs: On trobo grups de compra col·lectiva a Espanya? Amb el llistat següent pots veure els sistemes actius de compra col·lectiva que existeixen actualment a Espanya, i valorar amb la informació proporcionada, quin és el més convenient per a tu.

Directori de compra col·lectiva de plaques solars a Espanya

SOM ENERGIA

Som energia neix en 2010 amb la voluntat de canviar el model energètic i trencar amb l’oligopoli de les grans empreses d’energia no renovable. A més d’oferir llum amb certificat renovable, també tenen un sistema d’inversió ciutadana en plantes fotovoltaiques, amb Generació KWH, i ofereixen sistemes de compra col·lectiva des dels seus diferents grups locals.

Observacions: Per a poder accedir als sistemes de compra col·lectiva de Som Energia és necessari ser soci. Per a ser soci és necessari fer un únic pagament de 100 € al capital social, que es retornaran en cas de deixar de ser-ho.

– Col·lectiu Impuls Solar Vallès: Període d’inscripcions obert

Per cases de: Sant Cugat, Rubí, Terrassa, Sabadell y Baix Vallès

– Col·lectiu Gir Solar:Període d’inscripcions inici 6 de maig

Per cases de: Alt Empordà, Baix Empordà, Garrotxa, Gironès y Pla de l’Estany

Inscripcions a: (INFO)

També pots consultar si hi ha un grup local prop d’on vius per tenir un assessorament més personalitzat: Grups Locals.

Col·lectiu Solar

Col·lectiu Solar es defineix com un moviment de sobirania energètica amb origen a Celrà. Darrere de Col·lectiu Solar, està l’empresa instal·ladora RevoSolar que fa més de 15 anys promocionant l’autoconsum a Catalunya. De moment ja han aconseguit que més de 1.700 llars es passin a l’autoconsum amb una fórmula de compra col·lectiva que permet reduir el cost fins a un 40%.

– Col·lectiu Catalunya Central: Tancament d’inscripcions el 31 de juny o quan s’ompli el grup de compra

Per cases de: Bages i Moianès (INFO)

– Col·lectiu Vallès Occidental: Tancament d’inscripcions el 31 de juny o quan s’ompli el grup de compra

Per cases de: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Bellaterra, Castellar del Vallès, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Matadepera, Montcada i Reixac, Palau-Solità i Plegamans, Polinyà, Rellinars, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Llorenç de Savall, Sant Quirze del Vallès, Santa Perpetua de Mogoda, Sentmenat, Terrassa, Ullastrell, Vacarisses i Viladecans. (INFO)

– Col·lectiu Alt Penedès: Tancament d’inscripcions el 31 de juny o quan s’ompli el grup de compra

Per cases de: Alt Penedès (INFO)

Oleada Solar

Oleada Solar és un projecte de l’empresa Ecooo, una empresa de no lucre que lluita per un model energètic sostenible i en poder de la mateixa ciutadania. Des del seu llançament el 2017 ha augmentat el nombre d’habitatges amb autoconsum a Espanya un 35% – un 70% en la Comunitat de Madrid-. Oleada Solar et permet estalviar fins a un 30% de la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques i et gestiona el futur manteniment.

-III Oleada Solar: Període d’inscripcions obert fins a arribar a 100

Per cases de: Tota Espanya

Encara que Oleada Solar opera majoritàriament a Madrid s’adapta a la demanda dels usuaris. Contacta amb el col·lectiu i et diran si és factible fer-ho en la teva localització: INFO

OCU (Organización Consumidores y Usuarios)

L’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) fa anys que organitza compres col·lectives gas, electricitat, biomassa.., per a abaratir els costos d’aquests serveis als consumidors. L’organització va decidir sumar-se a l’autoconsum amb la compra col·lectiva de plaques solars amb un sistema una mica diferent.

-III Compra Colectiva de Kits Solares fotovoltaicos:

En la III Compra Col·lectiva de Kits Solars fotovoltaics l’usuari – que ha de ser soci de l’OCU-, només ha d’introduir el seu codi postal i el sistema informàtic de l’OCU li mostrarà les ofertes que té en la seva zona, segons les empreses instal·ladores disponibles.

Per cases de: Tota Espanya. Introdueix el teu codi postal i OCU et mostrarà les ofertes disponibles en la teva zona. (INFO)

Pertanys a un moviment de Compra Col·lectiva a Espanya i no surts en aquest directori?

Posa’t en contacte amb nosaltres i t’incloem!