La reconeguda cadena de supermercats ecològics Veritas llança l’Ecological Challenge, un concurs per captar i finançar projectes sostenibles aplicats al sector de la cadena alimentària. Sota el lema #Elmundoquequieres, Veritas llança aquesta eco-campanya que es finançarà a través de la plataforma de micromecenatge Ulule i amb una aportació econòmica extra per part de la mateixa companyia.

Els projectes sostenibles van des de l’embalatge biodegradable fins al transport zero emissions

Per poder participar en l’Ecological Challenge l’única cosa important és tenir un projecte o invent ZEO relacionat amb el sector de l’alimentació. Des de nous projectes d’embalatge biodegradables fins a iniciatives de transport amb energies netes i baixes en CO2 o fins i tot nous projectes d’economia circular: el més important és que sigui una proposta ecològica i que suposi un nou avanç cap a la sostenibilitat alimentària.

Veritas Ecological Challenge

Tal com indiquen a la seva pàgina web, amb l’Ecological Challenge, Veritas pretén que arran d’aquest concurs, surtin a la llum projectes pioners al voltant del desenvolupament de productes o processos de producció molt més ZEO. A més, Ecological Challenge busca mobilitzar la societat i que prenguin consciència dels beneficis de l’alimentació ecològica.

El concurs Ecological Challenge es finançarà a través del crowdfunding

Veritas anima els participants a què presentin un projecte sostenible a través d’un formulari i organitzin ells mateixos la seva pròpia campanya de crowdfunding a través d’Ulule (https://es.ulule.com/). Per poder llançar una campanya de crowdfunding és important que el projecte sostenible estigui molt definit perquè els usuaris desitgin donar suport a la causa amb petites donacions econòmiques.
Per a aquest concurs també s’ha optat per la via de finançament matchfunding. Veritas repartirà una bossa de 10.000 € entre tots els projectes que hagin llançat una campanya de crowdfunding i hagin arribat a l’objectiu de finançament el 31 de desembre. Els projectes més ZEO poden arribar a rebre fins a 3.000€.

Ecological Challenge

La campanya de Veritas difon la importància de progressar a una alimentació més sostenible

Veritas difon el concepte “alimentació sostenible” amb aquesta eco-campanya i concedeix una oportunitat perquè idees sostenibles puguin tenir un reconeixement i un finançament que no podrien obtenir de forma convencional. A més obre la veda a les campanyes i iniciativa sostenibles: anima a altres companyies i negocis a ser més ZEO i realitzar accions de comunicació.