Cada vegada més, el canvi climàtic s’ha convertit en trending topic per als mitjans de comunicació, però, Fins que punt la societat coneix l’abast d’aquest problema? Com podem contribuir a escala personal? Com poden fer-ho les empreses i institucions?

La conferència “Canvi Climàtic: Amenaça i Oportunitat al mateix temps” respon a totes aquestes preguntes. Aquesta vegada serà durant la Festa de la Natura, l’acció central de la Setmana de la Natura a Barcelona, on el conferenciant i divulgador ambiental Josep M. Riba parlarà sobre aquesta problemàtica de caràcter mundial.

De 11 a 11:30 h la sala Barceloneta situada a la Fàbrica del Sol, acollirà aquesta conferència que ja ha estat exposada a altres entitats com el Rottary Club o la Universitat Ramon Llull. El conferenciant i també president de Plataforma ZEO, Josep M. Riba, centrarà el seu discurs en la necessària descarbonització de l’economia i la necessitat de ser ZEO –zero emissions-, en la nostra vida quotidiana. Amb una societat que està cada vegada més pendent de la seva petjada ecològica i una clara voluntat política per part d’algunes organitzacions i institucions polítiques, existeix l’oportunitat de complir els objectius de reducció d’emissions i d’escalfament global que marquen l’Acord de París (2015).

“Hem d’implicar-nos com a ciutadans no només reduint la nostra petjada de carboni sinó també fent pressió a peu de carrer”

Josep Mª Riba

Divulgador Ambiental, Presidente PlataformaZEO

“Hauríem de declarar l’Estat d’Emergència Climàtica també a la nostra casa” assegura el conferenciant durant una entrevista . I és que encara que sigui cosa dels polítics i els governs elaborar plans d’acció per a combatre el canvi climàtic, també és necessària la col·laboració de tots. “Hem d’implicar-nos com a ciutadans no només reduint la nostra petjada de carboni sinó també fent pressió a peu de carrer i no consumint productes contaminants – així també mostrem a les empreses que volem un canvi-“.

La conferència tindrà lloc a la Fàbrica del Sol a la Barceloneta

Aquesta conferència tindrà lloc a la Fàbrica del Sol, on també es realitzaran múltiples activitats i tallers relacionats amb el medi ambient. La conferència és gratuïta encara que si comptarà amb un aforament màxim de 40 persones.

L’organització d’aquest esdeveniment està a càrrec de Voluntariat ambiental, Setmana de la Natura, la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT) i comptarà amb la participació de múltiples entitats com a Fundació Submon, Animal Latitude i SobresMestres. També col·laboraran en la Festa de la Natura el grup de desobediència civil Extinction Rebellion Barcelona, l’ONG WWF Barcelona i la plataforma ambiental Pure Clean Earth.

Durant la jornada, els assistents podran gaudir també de música en directe i un espectacle a càrrec de Blue Move BCN. Per als més petits hi haurà tallers familiars com un Taller de creació de contes amb l’Eco-Pandilla o un taller de Detectius de la naturalesa. El programa d’aquesta Festa de la Natura compta amb activitats per a tots els públics enfocades a tractar temes de Biodiversitat, el desaprofitament alimentari o el reciclatge.

T'ha semblat aquest, un article 5 estrelles? Deixa'ns la teva valoració:

uneix-te a la comunitat ZEO

Estigues a el dia de les últimes accions, esdeveniments i notícies ZEO

Informació Bàsica Sobre Protecció de Dades:
Finalitat: Atendre les seves consultes i/o sol·licituds. Accions comercials
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.
He llegit i accepto les condicions legals i la Política de privacitat