S’estima que el sector de la gestió de residus, efectiva o inexistent, és responsable del 4% de les emissions de Gasos d’Efecte d’hivernacle (GEH) que provoquen el canvi climàtic. La descomposició dels residus en els abocadors suposa el 80% d’aquesta petjada de carboni.
En aquest sentit, l’informe ‘El compostatge: recepta per a reduir la petjada de carboni a Espanya’, assegura que aquest sistema de gestió de residus, bé sigui en l’àmbit casolà o industrial, podria ajudar a reduir un 65% la petjada de carboni de la gestió de residus.

Plataforma ZEO col·labora amb la Unió de Veïns de Bellaterra en l’organització d’un taller de compostatge

El diumenge 17 d’octubre a les 11 hores, la Unió de Veïns de Bellaterra i la Plataforma ZEO han organitzat un Taller de Compostatge, per tal de conscienciar les persones sobre la importància del compostatge en la lluita contra el canvi climàtic i mostrar-los com el poden fer a casa seva.

El taller estarà dirigit per un tècnic de l’empresa Compostadores.com. Abans del taller està prevista una visita al Bosc de Maracanã. Un bosc ZEO que funciona com a centre d’interpretació del paper dels boscos en la lluita pel canvi climàtic.

Vols conèixer en profunditat el canvi climàtic i tots els fenòmens que influeixen en ell?

Subscriu-te a nostra Newsletter mensual i fes-te ZEO. Et mantindrem informat de les últimes novetats en matèria d’acció climàtica.
Després del taller, tindrà lloc un pica pica sostenible i el sorteig de dos compostadors entre els assistents. Aquesta activitat, que té un aforament limitat, tindrà un cost simbòlic de 10 € per als socis de la Unió de Veïns de Bellaterra i de 20 € per als no socis, que s’abonaran en arribar al punt de trobada.

Per poder assistir a l’esdeveniment, és necessari realitzar una inscripció prèvia a través d’aquest formulari de Google.

Impulsant l’acció climàtica en l’àmbit local

Sota el lema “Aconseguiràs el millor abonament per al teu jardí, estalviaràs diners i emissions de CO₂“, el present taller busca convertir-se també, en un punt de trobada a escala local per promoure una col·lectivitat sostenible a Bellaterra.

Aquest esdeveniment també vol entre els  veïns interessats en el compostatge i ajudar a difondre la consciència climàtica en la societat. Es tracta d’una iniciativa en línia amb el projecte Hortolans de Bellaterra, que busca impulsar la creació i el bon ús dels horts propis, una iniciativa que la Unió de Veïns de Bellaterra emmarca en el projecte “Bellaterra + sostenible 2030″.