Plataforma ZEO llança la campanya Challenge ZEO amb l’objectiu de conscienciar la societat sobre la importància de reduir les emissions de CO₂ i promoure hàbits sostenibles entre els joves. A través del compte d’Instagram de la plataforma, durant el mes de novembre (del 2 al 29 de novembre), es proposaran als usuaris d’aquesta xarxa social, quatre reptes setmanals per ajudar-los a reduir la seva petjada de carboni.

Cada setmana es sortejaran premis entre aquells que participin al ChallengeZEO comentant el nostre post d’Instagram que anuncia el repte setmanal i explicant quins canvis duràn a terme per superar el repte. Per aquesta campanya sostenible, plataforma ZEO ha aconseguit la col·laboració de quatre marques locals eco-fiendly, conscienciades amb la necessitat d’actuar per fer front a l’emergència climàtica.

Es sortejaran packs regal de quatre marques de productes sostenibles entre els participants

Pel primer repte, una setmana sense cotxe, se sortejarà un lot d’Ethics Coffee, una beguda feta a base de cafè infusionat en fred, de producció 100% sostenible.

Del 9 al 15 de novembre, els participants del Challenge ZEO hauran d’enfrontar-se a una setmana sense plàstics i podran entrar en el sorteig d’ampolles zerowaste de disseny de la marca It’s Logic Now.

Per a la tercera setmana, la setmana sense carn, els participants també hauran de compartir les seves imatges degustant o cuinant plats sense carn per a guanyar un pack d’alimentació vegana.

Durant l’última setmana de novembre, se sortejaran packs zerowaste de la marca circular Ekomodo, per aquells que comparteixin imatges de la seva setmana de reutilització.

Set influencers impulsaran el Challenge ZEO entre els seus seguidors

Les encarregades de viralitzar aquesta iniciativa pel clima són les influencers. Plataforma ZEO agraeix la col·laboració sense ànim de lucre de 7 influencers espanyoles que es sumen a la campanya realitzant els reptes setmanals i animant als seus seguidors a participar-hi. Les influencers que impulsaran el ChallengeZEO seran: Marta_morfosis, Violetecoquette, EcolittleChanges, Adrisneverland, Minimalistavida, viviendosostenible i ideimperfecta.

La importància de la consciència climàtica en la generació millennial

Amb aquesta acció de comunicació digital participativa implementada per l’agència Maracanã, empresa impulsora de la plataforma ZEO, s’està reforçant la consciència climàtica entre la generació millennial d’una forma divertida i comunitària. Segons afirma el fundador de la plataforma ZEO, Josep Mª Riba, “entre la generació millennial estan els líders del futur; hem de fer-los entendre la importància del canvi climàtic i motivar-los a actuar per a fer-li front”.

“Precisament hem pensat aquesta campanya per Instagram, perquè és la xarxa social per on es mou diàriament aquesta generació” aclareix Riba. “Volem transmetre’ls el missatge que la Terra ens està parlant, és el moment d’escoltar-la i fer alguna cosa per ella”.

S’ha informat de les bases d’aquest concurs a la Direcció General d’Ordenació del Joc del Govern espanyol. Les bases es poden consultar aquí AQUÍ.