La Plataforma ZEO descobreix un dels seus secrets més ben guardats… I és que des que va inaugurar el Bosc ZEO de Maracanã, el 5 de juny de 2021, coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, aquest espai sempre ha comptat amb una mascota oculta: el Dash! Aquest Golden Retriever viu just al costat del Bosc i gaudeix diàriament del seu aire pur, les seves olors i la seva tranquil·litat.

A través dels seus passejos pel bosc, el Dash mostrarà a les comunitats digitals de la Plataforma ZEO alguns dels seus racons o curiositats més interessants. Tot això amb l’objectiu de divulgar i comunicar el paper dels boscos en la lluita contra el canvi climàtic.

Per aquest motiu, el Dia Mundial del Medi Ambient d’enguany, la Plataforma ZEO presentarà el primer d’una sèrie de vídeos sobre aquesta temàtica, en els quals el Dash, la mascota ZEO, serà l’autèntic protagonista.

En aquest primer vídeo, el Dash es cola en una de les visites al bosc ZEO, felicita la feina de la Plataforma, però després es troba amb una animada distracció… Aquest divertit vídeo sortirà publicat a les plataformes digitals del pròxim diumenge 5 de juny.

El Bosc ZEO estrena nova cartelleria

Coincidint amb aquesta data tan assenyalada, la Plataforma ZEO també estrenarà uns nous plafons informatius al bosc. Els nous cartells mostren la fauna, amb especial esment als pol·linitzadors, que seu ecosistema i expliquen als visitants quin és el seu paper en la lluita contra el canvi climàtic i com

El diumenge 5 de juny, amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, tindrà lloc una visita especial per als amics i seguidors de la Plataforma ZEO que hi puguin assistir. El grup podrà i conèixer més coses sobre el bosc ZEO de Maracanã.

El guia de la visita serà en Josep M.ª Riba, president de la Plataforma ZEO i gerent de Maracanã. Com a enginyer i divulgador ambiental, s’encarregarà de detallar als assistents com interactuen els boscos amb el canvi climàtic i com aquests actuen globalment com a importants embornals de carboni .

“El bosc ZEO de Maracanã és un espai d’interpretació del paper dels boscos en la lluita contra el canvi climàtic, però també un lloc on tornar a connectar amb la natura, amb l’origen”, assegura Riba.

Segons Josep Maria Riba, “molt sovint, passem tant de temps tancats a l’oficina o movent-nos per les grans ciutats, que no ens i per al nostre cervell estar en contacte amb els boscos”.

Objectiu 2030: Aconseguir que més boscos es facin ZEO

Des de la Plataforma ZEO tenim un nou objectiu de cara al 2030: aconseguir que més boscos es facin ZEO. Perquè actualment, és fonamental major visibilitat la problemàtica del canvi climàtic, augmentant els coneixements que la societat en té.

En aquest sentit, un bosc ZEO és un lloc d’interpretació del paper dels boscos en la lluita contra el canvi climàtic. Ara bé, què han de fer els organismes i institucions públiques perquè algun dels seus boscos pugui ser considerat com a ZEO?

• Han de disposar d’una estimació del CO₂ que ha capturat el bosc al llarg de la seva vida.
• Han d’informar i sensibilitzar sobre el paper dels boscos en la lluita contra el canvi climàtic.
• Han de calcular la petjada de carboni generada pels seus visitants, és a dir, el CO₂ que ha implicat la visita.

En el bosc ZEO de Maracanã s’organitzen activitats per empreses i altres organitzacions, com, per exemple, accions de team building, tallers sostenibles, banys de bosc i visites familiars i escolars.

Vols que el teu bosc sigui ZEO?

Indica’ns la ubicació del mateix i ens posarem en contacte amb tu per a ajudar-te.

T'ha semblat aquest, un article 5 estrelles? Deixa'ns la teva valoració:

uneix-te a la comunitat ZEO

Estigues a el dia de les últimes accions, esdeveniments i notícies ZEO

Informació Bàsica Sobre Protecció de Dades:
Finalitat: Atendre les seves consultes i/o sol·licituds. Accions comercials
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.
He llegit i accepto les condicions legals i la Política de privacitat