En el Dia Mundial del Medi ambient Plataforma ZEO ha organitzat un taller d’horticultura i un esmorzar de quilòmetre zero (KM0) per als treballadors de Maracanã. Aquesta acció ZEO s’emmarca en el conjunt de ZEO Events que la Plataforma organitza per a empreses i institucions.

La finalitat dels ZEO Events és que es generin el menor nombre d’emissions possibles i en el cas que es generin emissions, aquestes es compensin d’una manera sostenible amb donacions a projectes ecològics. Per a això, és important calcular la petjada de carboni de l’esdeveniment i també utilitzar els proveïdors més compromesos amb el medi ambient.

La Jornada ambiental és un dels ZEO EVENTS, Esdeventiments Zero Emissions, que Plataforma ZEO organitza per empreses i organitzacions

Taller d’horticultura ecològica

Per aquesta jornada ambiental Plataforma ZEO ha volgut fomentar l’auto conreu de vegetals a casa. Segons l’impulsor de Plataforma ZEO, Josep Maria Riba,”és una tendència i una necessitat per lluitar contra les emissions de CO2 que genera la cadena de producció d’aliments: el transport, l’empaquetatge…”. A més Riba parla d’un factor emocional: “tenir un hort a casa té un factor molt emotiu. Tu cuides cada dia els vegetals i les collites, i saps que són 100% naturals“.

És important per a les empreses que vulguin ser eco-friendly, realitzar activitats de conscienciació als treballadors sobre el medi ambient o el canvi climàtic. Amb els ZEO events es pot treballar la imatge de marca a escala interna, amb els treballadors perquè siguin més ZEO, i a escala externa, en l’àmbit de Responsabilitat Social Corporativa.

Amb el taller d’horticultura els treballadors van aprendre nocions bàsiques de com funciona l’auto conreu i de les característiques que cal tenir en compte a l’hora de plantar els vegetals. Així mateix, l’instructor del taller, Ismael Ribas Castro, avisava per exemple, de detalls importants com que “la terra que comprem a les tendes, està morta. No té els nutrients ni els cucs que ajuden a fer créixer les nostres collites”.

Els treballadors van poder posar tot el que havien après a la pràctica plantant cebes, raves o enciams.