Científics i activistes climàtics de tot el món han exigit als governs que articulin una sortida verda de la crisi ocasionada per la pandèmia de la COVID-19. La nova normalitat s’ha convertit en una oportunitat perfecta per construir una societat ZEO -zero emissions-.

Durant els mesos de confinament, la situació d’emergència sanitària ha paralitzat l’economia provocant una reducció de les emissions GEH d’un 8% a escala global respecte al passat 2019.

Amb aquesta situació de pandèmia, ha quedat demostrat que canviant la nostra producció i activitats comercials és possible reduir la petjada de carboni de les empreses.

Ara és el moment de mantenir aquesta tendència i articular una recuperació sostenible i positiva per les marques. Totes les companyies s’han de posar a treballar per tal de seguir les noves línies d’acció i els objectius de la Unió Europea: Reduir les emissions de GEH fins a un 55% per al 2030. I això inclou també fer més ecològica la seva comunicació a través de les accions de màrqueting i dels esdeveniments que realitzen.

Les promocions i els esdeveniments ZEO són l’opció de màrqueting més verd del mercat

L’empresa impulsora d’aquesta plataforma, Sponsoring Maracanã, ha llançat les promocions i esdeveniments ZEO -zero emissions-, l’opció de màrqueting més verda que ofereix el mercat actualment. es empreses a reduir la seva petjada de carboni i aconseguir el seu màxim compromís ambiental.

Sponsoring Maracanã planteja i implementa les promocions, les activacions en el punt de venda i els esdeveniments amb zero emissions, generant el mínim impacte ecològic. Durant tot el procés es redueixen al màxim les emissions, tots els treballadors compten amb un plus en formació mediambiental i s’utilitzen materials reciclables i, si pot ser, reciclats.

En finalitzar l’acció de màrqueting, un equip d’experts calcula la petjada de carboni de tota la cadena de valor i es realitza una compensació a través d’un projecte de reforestació. La responsable del departament de RRHH i Nous Projectes, Mònica Monferrer assegura que “ara és el moment de que les empreses iniciïn la seva transformació a l’economia verda”.

“No hem d’oblidar que, a més de l’emergència sanitària actual, també estem en emergència climàtica” ha explicat. “Una de les accions improrrogables és controlar les emissions de CO₂ perquè, en un interval màxim de deu anys, es redueixin més del 50%”.

Els esdeveniments i promocions ZEO aporten un valor afegit a les accions de màrqueting

“Els esdeveniments i promocions convencionals ja no tenen cabuda en un nou escenari en el qual fins i tot els consumidors demanden un major compromís mediambiental a les marques” aclareix Monferrer. I afegeix, “adoptar aquest canvi verd no és difícil, ni ha de ser més car; a més, aportarà un valor afegit a les accions de màrqueting”.

Per adaptar-se a la nova normalitat i a les mesures de seguretat decretades pel Ministeri de Sanitat, la companyia, a part de les accions presencials, també ofereix als interessats la possibilitat de realitzar accions híbrides i en línia.

Maracanã, una empresa compromesa amb frenar el canvi climàtic

Des de la seva fundació, el 2002, Maracanã sempre ha treballat per reduir al màxim la petjada de carboni de la seva activitat i serveis. Per això des del 2016 utilitza vehicles totalment elèctrics per als seus serveis logístics de proximitat, en les seves oficines només s’utilitza electricitat 100% renovable i disposen de plaques solars fotovoltaiques i tèrmiques.

A més, des del 2012 l’empresa calcula la petjada de carboni de la seva activitat i compensa les seves emissions en una zona de risc de desforestació il·legal situada a l’Amazònia, a la Serra de Mare de Déu del Perú.

A través dels seus serveis de màrqueting ambiental, la companyia treballa per transmetre als seus clients, col·laboradors i a la societat en general, la importància de canviar a un model productiu verd i zero emissions. Entre altres clients, treballa per Coca-Cola duent a terme projectes verds amb càlcul i compensació de la Petjada de Carboni.

El 2017, Maracanã va impulsar la creació de la Plataforma ZEO com una iniciativa per ajudar la societat a actuar enfront del canvi climàtic.