El diumenge 17 de març, de 10:30h a 13:30h, PlataformaZEO organitza la seva primera #TrobadaZEO a l’entorn del Parc Natural de Collserola. Durant el matí, els participants d’aquesta iniciativa gratuïta i oberta, podran gaudir d’activitats de caràcter esportiu mentre cuiden al medi ambient.

L’activitat principal serà la neteja de boscos que rep el suport del projecte Libera –d’Ecoembes i SEO-BirdLIfe-. La TrobadaZEO del Parc de Collserola s’ha adherit a la campanya “1m2 per la naturalesa” que té com a objectiu incitar a la població a netejar els boscos com a eina de prevenció i participació i alhora, recollir dades sobre la brossa als boscos (basuraleza).

La trobadaZEO començarà amb una visita a la casa autosuficient Espai ECO

Aquesta trobada ZEO pretén aprofitar l’esport per difondre nous coneixements sobre reciclatge, sostenibilitat energètica i canvi climàtic. És per això que la jornada comença amb una visita guiada a la d’edifici autosuficient Espai ECO. Es tracta d’un edifici sostenible creat pels estudiants de la Universitat d’Arquitectura que ara funciona com un espai públic per fomentar la cohesió i la col·laboració entre els veïns de Les Planes.

Durant la visita guiada els participants de la Trobada ZEO podran aprendre més sobre l’autosuficiència energètica i conèixer la importància de construir sota criteris de sostenibilitat per frenar el canvi climàtic.

El plogging: El futur del running sostenible

La neteja de boscos començarà a les 11 i tindrà dues modalitats: una caminant i l’altre fent plogging. El plogging, és una nova tendència que està agafant força a molts països europeus i que consisteix en recollir brossa mentre corres. En aquest sentit, PlataformaZEO vol apostar per fomentar aquesta nova forma de fer running per ajudar a reduir les emissions de CO2. I és que al recollir brossa, també ajudem a frenar el canvi climàtic.

Les escombraries abandonades en la naturalesa posen en risc la salut dels boscos, grans embornals de CO2. Un envàs abandonat o una burilla poden ocasionar un incendi i destruir ecosistemes naturals que ens ajuden a frenar el canvi climàtic. A més, aquests residus abandonats generen més Gasos d’Efecte d’hivernacle en degradar-se.

És necessari tenir en compte el factor del reciclatge com una acció que contribueix a reduir emissions. Quan reciclem recuperem matèries primeres amb un cost de CO₂ molt menor que el que es generaria en produir-les de zero. I és que segons afirmaven experts del “Climate Reality Project Spain” només a Espanya, el reciclatge evita l’emissió d’unes 500 tones de CO₂ a l’atmosfera.

La TrobadaZEO serà la segona activitat de neteja de boscos que organitza PlataformaZEO

Es tracta de la segona activitat de neteja de boscos i conscienciació sobre el canvi climàtic que realitza la Plataforma. Al gener, va celebrar la seva primera #netejaZEO on es van netejar els boscos i els camins de l’entorn natural de Sant Muç (Rubí). Els voluntaris van poder gaudir d’una visita a un altre edifici autosuficient, l’espai Ressò, i van aconseguir recollir i reciclar 125 quilos de residus abandonats.