Aquest diumenge 1 de març 30 voluntaris han realitzat una recollida d’escombraries en el Parc de l’Hostal del Fum a Palau Solità i Plegamans. En aquesta TrobadaZEO, s’han reciclat 163 quilos d’escombraries. Es van recollir 99 kg de plàstic, 7 de vidre, 8 de paper, 28 de metall, 16 de roba i 6 de runa que posteriorment es van emportar a la Deixalleria de Palau Solità i Plegamans.

Els voluntaris es van dividir en 2 grups per recollir residus de diferents zones del parc. Un grup va realitzar la neteja de boscos passejant mentre que un altre més petit va realitzar la neteja fent plogging, una activitat esportiva que pot ajudar a frenar el canvi climàtic.

Es tracta de la sisena activitat de neteja de boscos que organitza Plataforma ZEO. La Plataforma ja ha organitzat TrobadasZEO a Rubí, Collserola, Castelldefels, Bellaterra, Argentona i ara a Palau Solità i Plegamans. En total, amb aquestes accions s’han aconseguit recollir 1147 quilos de residus abandonats en la naturalesa.

Entre els voluntaris d’aquesta TrobadaZEO a Palau trobem al mateix alcalde del municipi, Oriol Lozano Rocabruna, i a part de l’equip que gestiona el parc de l’Hostal del Fum. “Aquesta ha estat la Trobada ZEO on hem vist més participació per part dels habitants del municipi” ha comentat Lluís Riba, un dels implementadors d’aquesta activitat de la Plataforma.

Els voluntaris van aprendre el funcionament de l’autoconsum solar fotovoltaic

Abans de la neteja de residus, els participants d’aquesta 6a edició de la TrobadaZEO han pogut aprendre més sobre l’autoconsum elèctric. El president de la Plataforma ZEO, Josep Mª Riba, ha explicat als voluntaris el funcionament de l’energia solar amb l’ajuda d’una placa solar fotovoltaica facilitada pel moviment Col·lectiu Solar.

“L’autoconsum elèctric és una de les accions ZEO –zero emissions-, que podem fer per a combatre el canvi climàtic i que a més, suposen un estalvi econòmic per a nosaltres” va explicar Riba durant aquesta petita presentació. Va aprofitar per a recordar als assistents la nova normativa per a compensar els excedents de l’autoconsum – que ha entrat en vigor el mateix dia de la Trobada ZEO-. “A partir d’avui, aquelles llars que generen la seva pròpia energia a través de l’autoconsum, ja poden abocar els excedents a la Xarxa Elèctrica d’Espanya” va assegurar Riba.

“Ara ja tenim l’oportunitat de ser compensats pels nostres excedents a través d’una factura neta, i podem consumir de manera col·lectiva” va informar Josep Maria Riba.

PhotonParty va presentar el seu mòdul solar per a festivals i concerts

Aquesta Trobada ZEO també ha comptat amb la presentació del projecte Photon Party. Dos representants d’aquesta iniciativa que vol fomentar el consum d’energia solar en els festivals de música i esdeveniments, van explicar el funcionament d’aquests mòduls solars per a carregar tot tipus de telèfons mòbils.

Després de finalitzar el pesatge i separació de residus, els voluntaris de la Trobada ZEO van poder gaudir d’un pica pica sostenible. Durant el refrigeri, representants de la marca d’ampolles zerowaste It’s Logic Now van aprofitar per a mostrar el seu producte eco-friendly i parlar sobre la contaminació de plàstics en els oceans.

ZEO Eraser, el joc per a conèixer la petjada de carboni de les nostres accions diàries

Finalment el president de la Plataforma ZEO ha explicat als participants la necessitat de reduir la nostra petjada de carboni en la nostra vida diària. A través del joc ZEO Eraser, els voluntaris han pogut descobrir el nivell d’emissions que suposen accions com viatjar amb avió o moure’s diàriament en vehicle convencional.

També han pogut veure fins a quin punt poden reduir la seva petjada de carboni canviant d’hàbits: Reduir el consum de carn, comprar en comerços KM0 o de proximitat, canviar a una comercialitzadora d’origen renovable…

Aquesta Trobada ZEO, és una activitat que s’emmarca dins de les accions ZEO -zero emissions-, que promou la plataforma i que també organitza per a algunes empreses i fundacions.

T'ha semblat aquest, un article 5 estrelles? Deixa'ns la teva valoració:

uneix-te a la comunitat ZEO

Estigues a el dia de les últimes accions, esdeveniments i notícies ZEO

Informació Bàsica Sobre Protecció de Dades:
Finalitat: Atendre les seves consultes i/o sol·licituds. Accions comercials
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.
He llegit i accepto les condicions legals i la Política de privacitat