Com ja l’hem fet en múltiples ocasions, Plataforma ZEO se suma a la nova iniciativa d’acció climàtica convocada per Fridays For Future, Rebel·lió pel Clima i Aliança pel clima. El divendres 24 d’abril a les 22 h es reivindica una volta a la “normalitat” centrada en el valor de les persones i el planeta Terra.

I és que, després de la fi de la crisi sanitària de la COVID-19, tenim l’oportunitat de reconstruir una societat i una economia basada en la consciència ZEO -zero emissions. És per això que per a aquesta iniciativa proclima que realitzarem en estat de confinament, les diferents entitats ambientals han convidat a la ciutadania a manifestar-se des de les seves cases mitjançant projeccions d’ombres i sons en les façanes.

A més, demanen a la societat que pengi en les xarxes socials imatges i vídeos acompanyats de l’etiqueta #Acciónglobalporelclima24A per tal d’intentar viralitzar al màxim aquesta iniciativa.

Què es reivindica aquest 24 A durant el confinament?

Les entitats ambientals implicades en aquesta iniciativa volen mostrar que la crisi climàtica continua sent una realitat i que a la llarga, pot ser fins i tot més mortal que la pandèmia global que estem vivint. La situació que vivim i la mobilització global que s’ha efectuat en tots els nivells per a fer front a la COVID-19, és un clar exemple que la humanitat és capaç de canviar o migrar a noves formes de vida.

Segons experts com Andreu Escrivà, el problema és que “amb l’emergència climàtica hem fet declaracions d’intencions, s’han proposat lleis o paquets legislatius a llarg termini i hi ha hagut algun tipus d’acció, algunes més puntuals, altres més sistèmiques, però s’ha evidenciat d’una forma palmària com en un cas hem respost i en un altre no”.

És per això que en el manifest d’aquest 24 A les organitzacions tornen a recordar que el canvi climàtic és una conseqüència directa de l’actual model de producció i consum basat en l’explotació il·limitada dels recursos naturals. Per això quan el món torni a la normalitat s’han de prendre mesures encara més ambicioses i dràstiques:

• Des del punt de vista climàtic, enfrontar una reducció dràstica de les emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle, en línia amb les indicacions científiques i aconseguint la neutralitat com més de pressa millor.
• Des del punt de vista social, consideració absolutament prioritària de les persones i dels col·lectius vulnerables, garantint per a ells unes condicions de vida dignes.

Una manifestació pel clima diferent

La present situació de crisi sanitària ha canviat la nostra manera de treballar, de consumir i també, de manifestar-nos. El passat 27 de setembre més de 6 milions de persones van sortir al carrer amb pancartes i creatives disfresses reivindicant més acció i justícia climàtica durant la primera Vaga Global pel Clima.

Mesos abans, la primera durant la primera vaga internacional de Joves pel Clima més de 1.000 ciutats de tot el món i 60 ciutats espanyoles van omplir els carrers per a demanar més accions polítiques i reals per a fer front el canvi climàtic.

En aquesta ocasió, la mobilització pel clima es realitzarà de manera silenciosa, des de les nostres llars. Tot i així, suposa una oportunitat ideal per a recordar i visibilitzar la problemàtica del canvi climàtic, perquè no caigui en l’oblit.